Partnerzy serwisu:
Komunikacja

MPK Poznań. Na następcę Solarisów Urbino 8,6 jeszcze poczekamy

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
23-04-2025
Ostatnia modyfikacja:
23-04-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
MPK Poznań. Na następcę Solarisów Urbino 8,6 jeszcze poczekamy
fot. JR
MPK Poznań użytkuje obecnie 26 autobusów klasy midi, a dokładniej Solarisów Urbino 8,6, dostarczonych w latach 2011-2012. Jak na razie przewoźnik jest zadowolony z pojazdów i zapowiada, że na ich wymianę przyjdzie jeszcze trochę poczekać.

MPK Poznań posiada w swojej flocie nie tylko autobusy 12- i 18-metrowe, lecz również minibusy oraz pojazdy z segmentu midi. Ten ostatni jest reprezentowany przez Solarisy Urbino 8,6 trzeciej generacji, dostarczone w latach 2011-2012. MPK ma 26 takich autobusów, które z założenia obsługują trasy z mniejszymi potokami podróżnych.

Autobusy powoli zbliżają się do wieku, w którym poznański przewoźnik regularnie stara się je wymieniać na nowsze. Przykładem tego chociażby wodorowe Solarisy, które w głównej mierze zastąpiły 12-metrowe autobusy wyprodukowane przez MAN-a, wycofane w ubiegłym roku, czy też nowe autobusy spalinowe (jeszcze nie podpisano na nie umowy), które mają zastąpić Solarisy dostarczone w latach 2008-2010. Czy więc MPK szykuje się już do zakupu następnych autobusów klasy midi?

– MPK Poznań posiada obecnie 26 autobusów Solaris Urbino 8.6 wyprodukowanych w latach 2011-2012, które z powodzeniem są wykorzystywane do obsługi linii komunikacyjnych. W najbliższym czasie będą jeszcze służyć pasażerom: aktualny plan kasacji miejskiego taboru autobusowego na 2025 rok obejmuje pojazdy wyprodukowane w latach 2008-2010 – mówi Agnieszka Smogulecka, rzeczniczka prasowa MPK Poznań.

Smogulecka dodaje, że liczba i rodzaj posiadanych przez MPK pojazdów jest adekwatna do zapotrzebowania wyrażanego przez ZTM Poznań, a więc organizatora komunikacji miejskiej w stolicy Wielkopolski.

Jednocześnie nasza rozmówczyni zapewnia, że MPK nie wyklucza rozbudowy floty midi autobusów w przyszłości, natomiast w tym momencie jest zbyt wcześnie, żeby mówić o tym, ile autobusów, z jakim napędem oraz kiedy, mogłoby trafić do MPK.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

MPK Poznań rozstrzyga przetarg na autobusy spalinowe

Komunikacja

MPK Poznań rozstrzyga przetarg na autobusy spalinowe

Jakub Rösler 11 kwietnia 2025

Poznań, Kraków i Wrocław ze środkami z KPO na tramwaje

Prawo & Finanse

Poznań. Pierwsza nowa Gamma zabrała pasażerów

Komunikacja

Poznań. Wszystkie autobusy wodorowe wróciły do służby

Komunikacja

Niepewna przyszłość Pumy. MPK Poznań jej nie chce

Komunikacja

Bety, Tatry albo tramwaje z Bonn, czyli dylematy MPK Poznań

Komunikacja

Zobacz również:

MPK Poznań rozstrzyga przetarg na autobusy spalinowe

Komunikacja

MPK Poznań rozstrzyga przetarg na autobusy spalinowe

Jakub Rösler 11 kwietnia 2025

Poznań, Kraków i Wrocław ze środkami z KPO na tramwaje

Prawo & Finanse

Poznań. Pierwsza nowa Gamma zabrała pasażerów

Komunikacja

Poznań. Wszystkie autobusy wodorowe wróciły do służby

Komunikacja

Niepewna przyszłość Pumy. MPK Poznań jej nie chce

Komunikacja

Bety, Tatry albo tramwaje z Bonn, czyli dylematy MPK Poznań

Komunikacja

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5